העיקר הבריאות

מה זה אורך חיים בריא ?

לדעתי אורך חיים בריא זה כל מה שתומך ביכולת הטבעית  של ''הגופנפש'' שלנו לרפא את עצמו. כל מה שעוזר לנו לשמור על עצמנו ועל הסביבה הקרובה, על האדמה שעליה אנו חיים  ומה שיוצר ומעודד צמיחה, הרמוניה ואיזון.

יש מזון לגוף ויש מזון לנשמה.

על מזון לנשמה אתם יכולים לקרוא בכל יתר הדפים באתר, בהם מסופר על כל רובד שעבודתנו מקדמת: גילוי ומיצוי המשאבים האישיים הגשמת חלומות, סיפוק מתקשורת, יחסים חברתיים, זוגיים ומשפחתיים, יצירה, תרומתנו לכלל ועוד.

בהקשר לתזונה  המטרה של התזונה היא להעניק לגופנו את ההזנה הגבוהה ביותר שתייצר בריאות.

אם נספק לגופנו ויטמינים, מינרלים ,חלבונים, פחמימות, שומנים ואת כל אבות המזון, הוא ידע ליצור תהליכים ביולוגים שעוזרים לו לרפא את עצמו .

איך הוא עושה את זה? רקמות הגוף מתחדשות  וזה מתאפשר כי תאי הגוף נמצאים תמיד בתהליך של חלוקה ותחלופה. 

תזונה טובה מכילה: ירקות  ופירות, דגנים מלאים, קטניות ואגוזים, זרעים ונבטים.

·         כל אחד יחליט עבור עצמו אם ברצונו לאכול או לא בשר, עוף דגים וביצים. 

באופן אישי אימצתי את הגישה הצמחונית לפני כ – 29 שנים, כאשר בחור צמחוני השאיר בביתי חוברת עם הסבר על  גידול העופות והפרות.

במשך כ – 10 שנים כלל לא אכלתי בשר, אחר כך חזרתי לאכול דגי ים, הרגשתי שזה נכון לתקופה ולגיל.

לשפר אורח חיים  זה לא בהכרח נוח, היות וצריך לשנות הרגלים של שנים שאנו כבר מבצעים באוטומט.
לוקח זמן להטמיע בחיינו הרגלים בכלל והרגלים בריאים כפרט.

עוד אחד מהמכשולים בתזונה מסוג זה, זה שהיא יכולה להקשות על החיים החברתיים שלנו. עדיף לשמור על תזונה פשוטה ומדי פעם ''להתפרע" ולאכול משהו טעים מחוץ לתפריט הרגיל. לזה אנו נקרא "אוכל לנשמה". זה קורה לכולנו, זה חלק מהאפשרות לשמור על תזונה טובה לאורך זמן. החשוב הוא לחזור לתלם אחרי שאנו נהנים.

דרך בחירת התזונה אנו מחליטים ומגדירים מי אנחנו, כך אנו מחליטים איך אנו שומרים על עצמנו ועל הסביבה שלנו, וקובעים איזו גישה יש לנו מול נושאים רלואנטים וחשובים אחרים כמו: תזונה, אקולוגיה, צרכנות ,אוכל ומוצרים אורגנים, גידול ירקות  ביתי, אכילת בשר ומוצרי חלב, אכילת מוצרים מהונדסים גנטית ואפילו מוצרים משומרים, ועוד.

בשנים האחרונות הודות לאינטרנט, יש גישה לאפשרויות רבות. אנשים רבים מחפשים בריאות והופכים לטבעונים. ישנה גם אופנה בריאה, רצים מתכונים, יש תכניות טלויזיה, טבחים וטבחיות ומומחים למיניהם בערבוב המאכלים, כדי שיהיה גם טרי וגם בריא.

לאחרונה אימצתי גישת תזונה חדשה אותה אחלוק איתכם, גישה זו גרמה לי להרגיש יותר טוב מבחינות רבות, השיטה מיועדת בעיקר לשיפור הראיה. יחד עם זאת השיטה מיועדת לבעיות רבות ומחלות שונות וגם לכל הגילאים, אפילו לתינוקות שעדיין יונקים חלב אם.

בשיטה שני עקרונות עיקריים:

·         צירופים טובים של מאכלים

·         זמני אכילה נכונים

את הגישה הזאת אימצתי  לאחר מפגש עם ד'ר פלינט, ד'ר פלינט הינו רופא ארגנטינאי עם התמחות ברפואת עיינים וראיה, בנוסף הוא גם רופא סיני, המטפל בגישה טבעונית.

אליו הגעתי במהלך בדיקה שעשיתי בעקבות היסטוריה משפחתית של בעיות ראיה.

הוא כתב ספר בשם ''לאכול נכון כדי לראות טוב'' וזו המומחיות שלו, הוא מצביע על שורה רחבה של מצבים ומחלות שניתן לטפל באמצעות גישה זו. האתר שלו בספרדית, והוא גישתו ומחקריו פותחים לקהל, לאתר של ד'ר פלינט .   

לאחר חודש וחצי, שהייתי  צמודה באדיקות להוראותיו, ביצעתי בדיקת ראיה חדשה והבדיקה השתפרה, ראיתי מקרוב ומרחוק הרבה יותר טוב וזאת לאחר חודש וחצי בלבד. תוצאה מרשימה.

בנוסף הבטן שלי נרגעה והנפיחות ירדה וחזר איזה שקט בבטן שזמן רב לא הרגשתי.

אז הנה, אני מתחילה להעביר את חכמת הקליניקה שלו … כ –  30 שנה שהובילו להמלצות הבאות

בשיטה שני עקרונות עיקריים

·         צירופים טובים של מאכלים

·         זמני אכילה נכונים

יש עיקרון בסיסי נוסף, והוא לאכול את המזון שמיוצר על ידי הטבע ולא על ידי אדם (מיוצר).

מה לאכול  ואיך לאכול מפורט בטבלה מאוד ברורה

 
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
A – פירות חומציים                                
B – פירות חצי חומציים                                
C – פירות נטרלים                                
D – פירות יבשים                                
E – פירות דמויי שמן                                
F – שום, בצל                                
G – ירקות                                
H – ירקות                                
I – עמילניים                                
J – דגנים                                
K – קטניות                                
L – ביצים                                
M – בשר ודגים                                
N – לימון                                
O – מוצרי חלב                                
P – חלב אם                                
  משמעות הצבעים:
    צרוף נכון   צרוף נורמלי   צרוף רע   צרוף "נוראי"

הסברים לשימוש בטבלה