שימוש נכון בטבלה

הערות לשימוש בטבלה, צריך לחכות 3 שעות בין מזונות שאין בינהם שילוב נכון, כלומר הפרדה של 3 שעות בין מזונות שאין בינהם שילוב נכון לעיכול (זאת בהנחה שהארוחה האחרונה הייתה בשילוב נכון, אחרת תהליך העיכול וה"מאמץ" בבטן יכולים להימשך זמן רב יותר). עיכול של פירות הוא קל ומהיר יותר, עיכולם קל יותר, שעה זה פרק זמן מספק לעיכול פרות. כלומר ניתן לאכול פרי שעה לפני ארוחה או שלוש שעות אחרי הארוחה.

ישנם מזונות שצריכים להימחק מצריכה ישירה, כגון מוצרי חלב (להוציא חלב אם) –  como por ejemplo los lácteos no maternos, אוכל ש"שובח" או "הוטב" למאכל, סוכריות וממתקים, בשר בקר, בשר חזיר ופירות ים.

הטבלה פשוטה לשימוש: אם אני רוצה לדעת, לדוגמא, אם הבשר בשילוב עם ירקות הוא שילוב נכון, M היא קבוצת הבשר אמצא את השורה שלה, ו G היא הקבוצה של הירקות אמצא את העמודה שלה בטבלא, החיתוך של שורה M עם עמודה  מייצג את איכות השילוב של הקומבינציה, במקה זה החיתוך יוצא צבע ירוק, מה שאומר שהשילוב הוא שילוב נכון לעיכול.

דוגמא נוספת: אפונה ועדשים. כלומר, קבוצה K עם קבוצה K נותנת תוצאה אדומה בטבלה כלומר השילוב.

קבוצה O: כל מי שאינו חלב אימהי או למעשה מוצרי החלב: חלב, גבינה, יוגורט, חמאה, וכו'. לא כדאי מלחתחילה להכיל אותם בתפריט התזונה. 

לצפייה בטבלה

A
פירות חומציים: אשכולית, תפוז, לימון, עגבניות, שזיפים, קיווי, וכו '
B
פירות חצי חומציים: אפרסקים, משמש, תותים, דובדבנים, אננס, מלון, אבטיח, מנגו, פפאיה, ענבים, אגס, וכו '
C
פירות ניטרליים: תפוחים 
D
פירות יבשים: צימוקים, תמרים,  תאנים מיובשות, משמש מיובש, וכו '
E
פירות דמויי שמן: זיתים, שקדים, אגוזי לוז, אגוזי מלך, קוקוס, בוטנים, שומשום, אבוקדו, וכו '
F
שום, בצל, סלרי, כרישה, שומר
G
ירקות: כרוב, תרד, כרובית, חסה, כרוב, ברוקולי, צנון, צנונית, עולש, גרגיר נחלים, נבטים, וכו '
H
ירקות: חצילים, ארטישוק , דלעת, קישואים, מלפפון, צנון, גזר, סלק, שעועית ירוקה (ללא גרעינים), צ'ילי, וכו '
I
ירקות עמילניים: תפוחי אדמה, בטטה, קסווה, בננה
J
דגנים: חיטה, חיטה המורי, אורז, שעורה, שיפון, תירס, שיבולת שועל וקמח מחיטה המלאה שלהם.
K
קטניות וניבטי קטניות: עדשים, חומוס, שעועית, סויה, אפונה, שעועית, שעועית ירוקה(עם זרעים), וכו'
L
ביצים
M
בשר בקר, עוף, הודו, בשר צאן, דגים, וכו '
N
לימון
O
מוצרי חלב: חלב, גבינה, יוגורט, חמאה, וכו '(כדי להיות שלילי)
P
חלב אם.

 

דוגמאות למתכונים וצרופים טובים

מה לא אוכלים כדי לראות יותר טוב?

קינואה, מוצרי סויה, מוצרי חלב(גם עזים), עמילנים (תפוח אדמה, בטטה, אורז לבן, בננה,קמחים לבנים ודקים), קפה,  סוכר וממתיקים מלאכותיים, עוגיות עוגות ודברים תעשיתייםפרי הדר  (שמעלה את החומציות בגוף) ופירות חמוצים בכלל : קיווי,שזיפים,קלמנטינה תפוז,ליים פומלה אשכולית

קמחים  בטחינה דקה (לחם לבן, לחם קל, לחם עם דגנים, לחם עם זרעים, לא קמח אורז ולא קמח סויה)

עגבניה –  לא אוכלים עגבניה ייחד עם דברים אחרים. עגבניה אוכלים רק בנפרד. עגבניה הינה פרי, בגישה זו, אוכלים עגבניה בנפרד. כשאנו מקלפים אותה ומוציאים את הגרעינים מבפנים. בדרך כלל אני יוצרת ארוחה שהיא כולה מבוססת על עגבניות: סלט עגבניות עם שמן זית ולימון ותבלינים ומרק עגבניות, וכך לא מוותרת על פרי שאני מאוד אוהבת ומרוויחה את הליקופנים האנטיאוקסידנטים המצויניים הגבוהים שיש בעגבניות.

לא מערבבים  זרעים: אבוקדו טחינה (דברים עם שמן) יחד עם  דגנים.

לא מערבבים סוגים שונים של דגנים. רק דגן אחד בלבד

לא מערבבים סוגים שונים של קטניות. רק קטניה אחת בלבד

·         אוכלים דגן אחד עם קטניה אחת (לדוגמה: חומוס בלי טחינה בפנים)

·         כשאוכלים חצילים צריך לקלף והוציא את הזרעים

·         כשאוכלים זוקיני צריך להוציא את הזרעים.

לא לאכול חזיר ולא נקניקים

לא טונה

לא אוכלים שמנים שהם לא שמן זית

לא מערבבים זרעים עם קמחים

לא מערבבים סוגים שונים של אגוזים.תמיד רק סוג אחד

מה כן אוכלים:

תפוח עץ הוא פרי מצויין נטארלי והולך כמעט עם הכל

רק אורגני :תירס, ביצים, עוף

רק שמן זית

זמן  אכילה נכונים:

4 שעות בין ארוחה לארוחה

 אם אוכלים פירות, אפשר לאכול ארוחה חדשה  אחרי שעה וחצי.

כשאוכלים פירות אחרי ארוחה מחכים  4 שעות

שתייה – מומלץ 20 דקות לפני או אחרי הארוחה

 

הצירופים הטובים הם

יקרות ודגן אחד

ירקות עם דגן אחד וקטניה אחת

ירקות עם קטניה אחת

תפוח עץ עם  חלב שקדים

צירופים בינוניים

לחם עם אבוקדו

חומוס עם טחינה

תפוח עץ אחרי ביצה

דגנים ופירות

צירופים גרועים

ביצים עם בצל ושום

לימון עם ביצה

תפוח עץ אחרי בשר או דג

שייק פירוות על בסיס חלב שאינו חלב שקדים

דגנים ולימון

קטניות ולימון

סוגים שונים של אגוזים ביחד

 

דוגמאות למתכונים וצרופים טובים